Dieta powinna zapewnić naszemu organizmowi odpowiednią ilość kalorii oraz wartości odżywczych. Bardzo często słyszymy od kogoś o tym, że musi przejść na dietę, jednak najczęściej ma poprzez to na myśli pewien czas, podczas którego drastycznie zmieni swój sposób odżywiania, po czym wróci do starych nawyków żywieniowych. Nie możemy też korzystać tylko z tabletki odchudzające. Bo może nastąpić efekt jojo.

Nie jest to jednak dobrym rozwiązaniem. Jak więc znaleźć poprawne rozwiązanie?

Jeżeli zamierzamy schudnąć, musimy zrozumieć, że trzymanie się diety przez trzy tygodnie, utrata wagi, a następnie powrót do starego trybu życia skazują nas na efekt jojo. By pojawiły się efekty, które utrzymamy na stałe, również na stałe musimy wprowadzić zmiany w swoim jadłospisie i sposobie życia. Dobrze byłoby również zgłębić podstawowe tematy jak zapotrzebowanie kaloryczne, kaloryczność potraw, białka, węglowodany, tłuszcze. Posiadając taką wiedzę, będzie nam dużo łatwiej wprowadzić zmiany na stałe. Dopiero wtedy wprowadzenie jedno bądź trzytygodniowych diet będzie miało jakikolwiek sens. Załóżmy, że Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne (czyli ilość kalorii, która spożyta nie sprawi ani że przytyjesz, ani, że schudniesz) wynosi 2000kcal. Przez trzy tygodnie stosujesz niskokaloryczną dietę oczyszczającą, dzięki której tracisz 4kg. Jeśli po tej diecie, wrócisz do sposobu odżywiania w którym będziesz spożywać 2000kcal, niezależnie od tego co zjesz – utrzymasz nową wagę. Jeśli jednak po przeprowadzonej diecie wrócisz do starych nawyków żywieniowych i nie pilnując się pochłoniesz dziennie 3000kcal, dzień po dniu odzyskasz zgubione kilogramy, a nawet nabierzesz nowe.

Kluczowe w osiągnięciu sukcesu jest zrozumienie dwóch najważniejszych rzeczy. Po pierwsze nic nie dzieje się z dnia na dzień i musimy zachować cierpliwość, systematyczność i upór w dążeniu do upragnionej wagi. Nie ma magicznych rozwiązań, cudownych diet i tabletek, które same odchudzają, podczas gdy Ty się objadasz. Druga rzecz, to sens diet. Żadna dieta nie będzie miała sensu, gdy po jej przeprowadzeniu będziesz stale spożywać więcej kalorii niż Twój organizm potrzebuje. Jeśli bardzo lubisz jeść, musisz spalić nadmiar zjedzonego pożywienia poprzez wysiłek fizyczny! Wszystkie kilkutygodniowe diety to tylko sposób odżywiania się, który pomoże Ci zrzucić wagę. Jednak po takiej diecie, powracasz do swojej codziennej diety, która powinna być zbilansowana i odżywiać odpowiednio Twój organizm, ale przede wszystkim nie powinna przekraczać Twojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego, co uchroni Cię przed zaprzepaszczeniem wypracowanych efektów.