Prowadzenie bloga stało się popularne wiele lat temu i do dzisiaj nie straciło na wartości. Wręcz przeciwnie, dziedzina ta bardzo się rozwinęła i ciągle się rozwija. Tak naprawdę jej początki nie wskazywały na osiągnięcie takiej popularności jaką obecnie zyskała. Na początku blogi były wykorzystywane głównie w celach rozrywkowych, przez młode osoby, które chciały wyrazić siebie, traktując je jako swego rodzaju pamiętnik internetowy, dziennik, w którym mogły zapisywać swoje przeżycia i odczucia. Jednak dzisiaj prowadzenie bloga nabrało zupełnie innego wymiaru i stało się skutecznym narzędziem ułatwiającym pozycjonowanie strony danej firmy, czy przedsiębiorstwa. Jak to możliwe, że z narzędzie w głównej mierze rozrywkowego, wykorzystywanego jako hobby, czy sposób spędzania wolnego czasu, blog przerodził się w tak skuteczne narzędzie biznesowe? I jak wykorzystać wszystkie jego możliwości, aby jak najlepiej pozycjonować stronę firmową i zwiększyć jej popularność?

Blog jako skuteczne narzędzie do pozycjonowania stron

Powstanie idei bloga wiąże się ściśle z powstaniem samego Internetu. Po prostu przełożono coś co było znane w świecie fizycznym na świat internetowy. Pamiętniki i dzienniki istniały już od wieków, nic więc dziwnego, że znalazły przełożenie na blogi internetowe. Podobnie się ma sprawa pozycjonowania strony internetowej. Pozycjonowanie to nic innego jak forma reklamy, a ta przecież była również znana od wieków, czy to w formie drukowanej, jako ogłoszenie w gazecie, folder reklamowy, ulotka, czy też w formie dźwiękowej, jako przekaz radiowy, a w końcu w formie dźwięku i wizji, czyli reklamy telewizyjnej. Wraz z powstaniem Internetu było tylko kwestią czasu, kiedy reklama znajdzie swoje zastosowanie również w tym miejscu. I tak, z połączenia tych dwóch elementów, dziennika i reklamy, powstał proces znany obecnie jako pozycjonowanie strony z użyciem bloga. I o ile fizyczny dziennik nijak nie mógł służyć za reklamę, o tyle blog daje nam w tym aspekcie niemal nieograniczone możliwości. Zastanówmy się więc jakie możliwości otwiera przed nami to rozwiązanie.

W jaki sposób wykorzystać bloga do pozycjonowania stron internetowych

Blog, tak jak każdy dziennik, to przede wszystkim treści – dużo treści umieszczonej na jednej stronie. I to właśnie treści są czymś, co ma bardzo duży wpływ na skuteczne pozycjonowanie strony www. Bez odpowiednich, rozbudowanych treści w zasadzie nie da się dobrze pozycjonować strony. Już sam ten fakt wskazuje na to, że prowadzenia bloga powinno być dla każdej firmy bardzo ważne. Jak jednak wykorzystać ten fakt w praktyce? Na początku, co jest chyba dość oczywiste, należy stworzyć bloga powiązanego z naszą stroną firmową. Kiedy jest już gotowy, musimy regularnie dodawać na nim wpisy dotyczące naszej działalności. Przy czym warto pamiętać, że regularnie oznacza nie oznacza tutaj raz na pół roku, a przynajmniej raz na miesiąc. Jeden wpis w miesiącu to niezbędne minimum, które umożliwi nam skuteczne pozycjonowanie strony. Im więcej wpisów tym lepiej, jednak trzeba tutaj też zachować rozsądek. Dlaczego? Otóż często pisząc wiele tekstów na bloga, firmy zapominają o ich jakości. Nie zwracają uwagi na błędy, czy powtórzenia, piszą kilka razy o tym samym lub, co gorsza, kopiują teksty z innych stron. Wszystkie te praktyki są strzałem w kolano i zamiast pomóc w reklamie naszej strony, mogą jej tylko zaszkodzić. Tworząc teksty na bloga musimy więc pamiętać o ich jakości. Lepszy będzie jeden wpis miesięcznie o wysokiej jakości, niż 10 wpisów bezwartościowych.